czwartek, 19 stycznia 2017

Karnawałowe, bezglutenowe róże z konfiturą z żurawiny



No i się okazało, ze karnawałowe róże można zrobić również na mące bezglutenowej :) 
Różyczki, w smaku, wcale nie różnią się od tych zrobionych na mące pszennej, są może tylko troszkę mniej "puchate"  :) 
Ponieważ nie robiłam takich różyczek lata całe, podglądnęłam przepis u chochlikowkuchennych, zamieniłam mąkę pszenną na bezglutenową no i alkohol zastąpiłam octem :) 
Różyczki smakowały nam wszystkim bardzo :) 


Składniki :

300 g mąki bezglutenowej ( u mnie taka z dodatkiem proszku do pieczenia )
2,5 łyżki gęstej śmietany
6 żółtek
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki masła
szczypta soli
łyżeczka octu

olej do smażenia
białko do sklejania ciasta
konfitura z żurawiny
cukier puder do posypania

Mąkę  przesiać, dodać szczyptę soli oraz śmietanę.
Żółtka ubić z cukrem pudrem na pulchna masę , następnie dodać miękkie masło, ponownie ubić,  pod koniec ubijania dodać ocet. Tak przygotowana masę połączyć z mąką i wyrobić ciasto. Wyrobione ciasto nie powinno się kleić do rąk. Ponieważ ciasto jest na mace bezglutenowej, nie powstanie zbyt wiele pęcherzyków powietrza, ale można spróbować wyrabiać trochę dłużej lub delikatnie uderzać ciasto  walkiem.
Na posypanej maka stolnicy rozwałkować ciasto i wykrajać kółka w trzech wielkościach.  
Każde kółko  naciąć po obwodzie w kilku miejscach.



Największe kółko posmarować w środku białkiem, nałożyć mniejsze, ponownie posmarować białkiem i na koniec nałożyć najmniejsze kółeczko. dość mocno przycisnąć pośrodku palcem zeby kółka się dobrze skleiły.


Tak przygotowane różyczki z ciasta wkładać na dobrze rozgrzany olej , smażyć na zloty kolor ( można na moment przewrócić na druga stronę) i wyciągać łyżką cedzakowa   układając różyczki na papierze kuchennym by  pozbyć się nadmiaru tłuszczu.


Przestudzone różyczki posypać cukrem pudrem i do środka nałożyć konfiturę.


Smacznego :) !


Nasze Niebo wczoraj wyglądało tak :)


6 komentarzy:

  1. w dzieciństwie smażyłam je dość często teraz o nich zupełnie zapomniałam:) karnawał jeszcze trwa więc trzeba nadrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy19/1/17

    Zdjęcia tak apetyczne , ze zjadłbym wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę się więc częstować wirtualnie :)

      Usuń
  3. Róże prezentują się fantastycznie, aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje , milo mi , że się podobają również i Tobie Magda :)

      Usuń